Школа для всіх?
Це можливо!

/Files/images/1/s33821.jpg

Завдання загальної середньої освіти передбачають формування особистості учня, розвиток його здібностей, але входять у суперечність із практикою масового навчання, яке тривалий час було практично зорієнтоване на певний "усереднення" особистості школяра, хоча декларувався зовсім інший підхід. Щоб знайти вихід з цієї ситуації, пішли шляхом створення шкіл "нового типу", які мають можливість "відбирати" дітей, вчителів, батьків. Однак це зовсім не означає, що освітні школи з хорошими традиціями, багаторічними результативними напрацюваннями педагогів і в той же час з інноваційними підходами до освіти приречені на вимирання. Доказом тому може служити наша школа - "школа для всіх", де створюються комфортні умови для навчання всіх школярів. Ви думаєте, що це нереально? Але такі школи вже існують і в Росії, і в Україні і успішно конкурують з гімназіями і ліцеями.

Ми назвали нашу школу школою розвитку, тому що головна її мета - створення умов для самореалізації кожного учня в пізнавальній і предметної діяльності.

Школа - це майстерня,
де формується думка
і майбутнє людства.
А. Барбюс
/Files/images/1/83659.jpg

Наші пріоритети:

  1. Ми орієнтуємося не на селекцію (відбір) дітей, а на їх загальний успіх у навчанні та особистісному розвитку.
  2. Уважне і постійне вивчення особистості кожного учня, його інтересів, здібностей, пізнавальних можливостей з метою їх максимальної реалізації. Все це відбивається в картах індивідуального розвитку, які ведуться на кожного учня, відображаючи траєкторію його особистісного розвитку.
  3. У змісті освіти ми керуємося формулою: "Освіта - це те, що залишається після того, як все вивчене забуто." Тому в змісті кожного навчального предмета ми віддаємо перевагу технології розумової праці школяра, коли поряд з конкретними предметними знаннями та вміннями та на їх основі у нього формуються прийоми і способи пізнавальної діяльності (знання про знання, критичне (аналітичне) і креативне (творче) мислення) , забезпечується пропорційний розвиток логічного та образного мислення.
  4. Навчання ми не відриваємо від вчення, тобто здатності школяра вчитися (вчити себе), що забезпечує нашим випускникам можливість успішного самоосвіти впродовж подальшого життя.
  5. Вивчення особистісних особливостей школярів дозволяє нашим вчителям забезпечити їм адекватну педагогічну підтримку, тобто саме в тій мірі, в якій вони реально її потребують - не більш (щоб не виховувати "навчену безпорадність"), але й не менше.


Для реалізації цих завдань в нашій школі створена власна освітня модель, що одержала високу оцінку фахівців різних рівнів. Даний досвід роботи школи неодноразово був представлений на районних, міських, обласних семінарах, є публікації в професійній пресі.

Поєднання таких підходів до освіти дає хороші результати. Так, за даними психологічних досліджень, рівень розвитку інтелекту учнів 5-10-х класів склав: 17% отримали оцінку "дуже висока норма", 37% - "висока норма", 35% - "норма", 9,8 - "низька норма "і лише 1,2% (що склало 5 учнів) -" дуже низька норма ". Ці показники говорять про те, що рівень сформованості інтелекту наших учнів вище середніх показників по Харкову і відповідає рівню інтелекту учнів харківських гімназій і ліцеїв.

Кiлькiсть переглядiв: 2