Школа для всіх?
Це можливо!
Завдання загальної середньої освіти передбачають формування особистості учня, розвиток його здібностей, але входять у суперечність із практикою масового навчання, яке тривалий час було практично зорієнтоване на певний "усереднення" особистості школяра, хоча декларувався зовсім інший підхід. Щоб знайти вихід з цієї ситуації, пішли шляхом створення шкіл "нового типу", які мають можливість "відбирати" дітей, вчителів, батьків. Однак це зовсім не означає, що освітні школи з хорошими традиціями, багаторічними результативними напрацюваннями педагогів і в той же час з інноваційними підходами до освіти приречені на вимирання. Доказом тому може служити наша школа - "школа для всіх", де створюються комфортні умови для навчання всіх школярів. Ви думаєте, що це нереально? Але такі школи вже існують і в Росії, і в Україні і успішно конкурують з гімназіями і ліцеями.
Ми назвали нашу школу школою розвитку, тому що головна її мета - створення умов для самореалізації кожного учня в пізнавальній і предметної діяльності.
Школа - це майстерня,
де формується думка
і майбутнє людства.
А. Барбюс
Наші пріоритети:
- Ми орієнтуємося не на селекцію (відбір) дітей, а на їх загальний успіх у навчанні та особистісному розвитку.
- Уважне і постійне вивчення особистості кожного учня, його інтересів, здібностей, пізнавальних можливостей з метою їх максимальної реалізації. Все це відбивається в картах індивідуального розвитку, які ведуться на кожного учня, відображаючи траєкторію його особистісного розвитку.
- У змісті освіти ми керуємося формулою: "Освіта - це те, що залишається після того, як все вивчене забуто." Тому в змісті кожного навчального предмета ми віддаємо перевагу технології розумової праці школяра, коли поряд з конкретними предметними знаннями та вміннями та на їх основі у нього формуються прийоми і способи пізнавальної діяльності (знання про знання, критичне (аналітичне) і креативне (творче) мислення) , забезпечується пропорційний розвиток логічного та образного мислення.
- Навчання ми не відриваємо від вчення, тобто здатності школяра вчитися (вчити себе), що забезпечує нашим випускникам можливість успішного самоосвіти впродовж подальшого життя.
- Вивчення особистісних особливостей школярів дозволяє нашим вчителям забезпечити їм адекватну педагогічну підтримку, тобто саме в тій мірі, в якій вони реально її потребують - не більш (щоб не виховувати "навчену безпорадність"), але й не менше.
Для реалізації цих завдань в нашій школі створена власна освітня модель, що одержала високу оцінку фахівців різних рівнів. Даний досвід роботи школи неодноразово був представлений на районних, міських, обласних семінарах, є публікації в професійній пресі.
Поєднання таких підходів до освіти дає хороші результати. Так, за даними психологічних досліджень, рівень розвитку інтелекту учнів 5-10-х класів склав: 17% отримали оцінку "дуже висока норма", 37% - "висока норма", 35% - "норма", 9,8 - "низька норма "і лише 1,2% (що склало 5 учнів) -" дуже низька норма ". Ці показники говорять про те, що рівень сформованості інтелекту наших учнів вище середніх показників по Харкову і відповідає рівню інтелекту учнів харківських гімназій і ліцеїв.